Ska Sverige ha det?!

Sitter och skriver svenskan och nu har jag börjat komma igång.
Mi debatt artikel handlar om vi i Sverige bör inskaffa dödsstraff.  Och jag tycker självklart det ska finnas.
Om någon tar någon annans människas liv så förtjänar inte den personen att få leva! Detsamma om personen har våldtagit! Vilka men den personen gör! Vem vill leva när den har fått livet förstört.
Jag ser det som om att har ett mord begåtts eller grova våld och någon mist sitt liv kan bara rättvisan uppstå när ett straff står jämnt till brottet som sket. Alltså döden!
Kommentera gärna vad ni tycker. Om ni är för eller emot! :)



Kommentarer
Svennebannan!

Jag tycker att dödsstraff är för enkelt straff, jag tycker han ska pinas levande, döden är alldeles för enkelt starff!!! pusss <3

2011-11-02 @ 20:56:50


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0